Selger:

Firmanavn: Meter Stoff

Kontaktadresse: Helgerødgata 2A, 1515 Moss

E-post: siri@meterstoff.no

Telefonnummer: 45 29 00 58

Organisasjonsnummer: 921 566 611 MVA

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser og levering Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer 25% MVA, dersom ikke annet er angitt. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.


Generelt om forsendelse

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 1-4 arbeidsdager (hverdager), avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Kunde vil få beskjed når varene er sendt eller når endring i ordrestatus foretas.

Bestillinger før kl 14.00 sendes normalt samme dag som den er bestilt. Ved bestilling på fredag ettermiddag eller i helg/helligdager sendes pakken neste normale arbeidsdag.

Vi har 4 forskjellige frakt metoden kjøper sitt ansvar og velge en av dem .

1 meter jersey veier ca 360 g. Ribb veier mindre, french terry veier noe mer.

Ved veldig små bestillinger, f.eks kun nåler eller trykknapper så sender vi som vanlig brev uten sporing og har fast pris på dette.

Vi sender ut en epost og sms ved forsendelse av varen, der vi angir sporingsnummer slik at kunden kan følge varen når du skal velge med sporing

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at man undersøker om den er i samsvar med bestillingen.

Sjekke om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til oss.

Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av (postkontor, post i butikk etc).

For uavhentede pakker som sendes i retur (ikke blir hentet ut fra postmottak) blir kunde fakturert for frakt/returfrakt samt service honorar pålydende 500 kr eks.mva.

Selger betaler ikke returfrakt for kunde, slik at hvis kunde sender oss en pakke i retur vil kostnaden påløpe kunde og ikke selger.

Vi anbefaler at du vasker metervaren før bruk, siden den kan krympe og slippe fra seg overflødig farge. Bruk gjerne litt edikk i vaskevannet og vaskes sammen med liknende farger.


Reklamasjon

Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.


Angrerett

Du har rett til å angre deg uten begrunnelse innen 14 dager. Hvis du har bestilt flere varer samtidig, kan du velge å angre på kjøpet av enkelte eller alle varer.

Fristen utløper 14 dager etter den dagen du eller en annen person du har valgt ut får varen i fysisk besittelse.

Hvis fristen utløper på en offentlig helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til første hverdag.

Unntak fra angreretten

Du har ikke angrerett ved kjøp av varer som er laget etter dine spesifikasjoner eller som har fått et tydelig personlig preg.
Som stoffer klipt fra rullen.

Retur av varen og returkostnader

Hvis du angrer på å ha kjøpt en vare, må du sende varen til oss uten ugrunnet opphold og senest 14 dager etter at du har varslet oss om at du ønsker å benytte deg av angreretten din. Fristen er overholdt hvis du returnerer varene innen 14 dager.

Varer kan ikke sendes i postoppkrav eller uten levering.

Du må selv betale returportoen for varen.